Bankowość internetowa

0
210

Wiele badań przeprowadzono na temat bankowości internetowej jeszcze przed jej uruchomieniem. Badania trwają do dziś, z udziałem coraz większej liczby uczestników. Ponieważ ludzie coraz częściej korzystają z bankowości internetowej, daje to naukowcom więcej powodów i przedmiotów do nauki.

Jedno z badań wykazało dewastację kradzieży tożsamości u osób fizycznych. Mieli na przykład problemy z uzyskaniem pracy, pożyczek i ubezpieczenia. Nie mogli prowadzić działalności w banku, nawet bankowości internetowej. Niektórzy znaleźli się w bardzo trudnych pozycjach.

Badanie sugeruje, że banki, w tym instytucje bankowości internetowej, dobrze zrobiłyby, gdyby ogłosiły się mistrzami ochrony tożsamości. Pomogłoby im to poprzez ograniczenie strat. Poza tym mogą pobierać opłatę za usługę.

W innym badaniu oceniono, jak ludzie czują się w zakresie bezpieczeństwa transakcji bankowości internetowej. 78% z nich stwierdziło, że chcieliby pewnego rodzaju weryfikacji tożsamości w określonym czasie. Pomyśleli, że należy to zrobić w chwili, gdy na ich kontach bankowości internetowej dokonywane były nietypowe transakcje.

Wydaje się, że ludzie coraz lepiej czują się w bankowości internetowej każdego roku. Jedno badanie wykazało wzrost bankowości internetowej o 9,5% w latach 2006–2007. Inne badanie przewiduje, że 76% gospodarstw domowych, które mają podłączenie do Internetu w 2011 r., Również będzie prowadzić bankowość internetową.

Prawdą jest, że przewiduje się, że bankowość internetowa i płatności rachunków internetowych będą nadal rosły. Oczekuje się jednak, że elektroniczne wyświetlanie rachunków spadnie. Oczekuje się również zmniejszenia płatności innymi metodami niż bankowość internetowa, w tym płacenia rachunków przez telefon.

W niektórych badaniach wykorzystano ankiety, które pytają ludzi, czy chcą powiadomień dla swoich kont bankowości internetowej, a jeśli tak, to jakiego rodzaju. Okazuje się, że konsumenci chcą powiadomień dla swoich kont. Co więcej, chcą wielu powiadomień o różnych zdarzeniach.

Chcą być powiadamiani, kiedy rachunek zostanie zapłacony i kiedy zostanie zapłacony. Chcą mieć możliwość ustawienia alertu informującego ich o wyczyszczeniu określonej kontroli. Chcą być powiadamiani o podejrzeniu oszustwa. Ten jest oczywiście szczególnie dobrym pomysłem.

Badano również demografię bankowości internetowej. Wydaje się, że osoby o średnich dochodach, które korzystają z bankowości internetowej, obawiają się, że stracą kontrolę bez lepszych danych. Wszystko, co można zrobić, aby zapewnić im lepszą dokumentację, zwiększy wygodę korzystania z bankowości internetowej.

Ludzie o niższych dochodach mają wiele powodów, aby nie korzystać z bankowości internetowej. Wydaje się, że grupa ponad 100 000 USD korzysta z niej częściej. Zwykle używają go również bez strachu. Może to być spowodowane tym, że grozi im mniejsze ryzyko wyczerpania pieniędzy i przelania konta.

Nowym kierunkiem studiów są sieci społecznościowe. Jest to koncepcja obejmująca korzystanie z bankowości internetowej przez sieci ludzi. Zazwyczaj są w wieku 30 i 40 lat. Łączą swoje pieniądze, aby zawierać transakcje z organizacjami finansowymi. Badanie ma na celu ustalenie, jak wpłynie to na bankowość internetową dla tych osób i dla wszystkich klientów bankowości internetowej.

Badania bankowości internetowej trwają i będą trwać tak długo, jak długo istnieje bankowość internetowa. Banki chcą wiedzieć, jak utrzymać rentowność. Mamy nadzieję, że są również zainteresowani tym, jak lepiej obsługiwać swoich klientów.